Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
- Connected Insights: Connected Insights, gevestigd te Montfoort, KvK-nummer 92403093 .
- Klant: degene met wie Connected Insights een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Connected Insights en Klant samen.
- Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Connected Insights.
- Connected Insights en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Connected Insights en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- Connected Insights hanteert prijzen in euro’s en exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Connected Insights mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Connected Insights vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
- De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Connected Insights, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
- Wanneer Connected Insights en de klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Connected Insights mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- Connected Insights moet de klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- Connected Insights mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
- Connected Insights zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- De consument mag de overeenkomst met Connected Insights opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
- Connected Insights mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Connected Insights hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Connected Insights aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Connected Insights mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 – Gevolgen te late betaling
- Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Connected Insights de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Connected Insights.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag Connected Insights zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Connected Insights op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Connected Insights, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 – Recht van reclame
- Wanneer de klant in verzuim is, mag Connected Insights het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
- Connected Insights maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de klant.
- Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Connected Insights tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
Artikel 8 – Opschortingsrecht
- De klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 9 – Retentierecht
- Connected Insights kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant bij zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen van Connected Insights heeft betaald, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de klant nog geld moet betalen aan Connected Insights.
- Connected Insights is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 10 – Verrekening
- De klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Connected Insights te verrekenen met een vordering op Connected Insights.
Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud
- Connected Insights blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant alle openstaande facturen van Connected Insights met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- Totdat die tijd in lid 1 kan Connected Insights gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- Wanneer Connected Insights gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Connected Insights van de klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 12 – Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij Connected Insights, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
- Wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Connected Insights zijn verplichtingen opschorten totdat de klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan Connected Insights kan tegenwerpen.
Artikel 13 – Levertijd
- De levertijden van Connected Insights zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Connected Insights.
- De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Connected Insights later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Connected Insights niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de klant en Connected Insights iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 – Feitelijke levering
- De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 – Verzekering
- De klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- zaken van Connected Insights die bij de klant aanwezig zijn
- zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- De klant geeft op eerste verzoek van Connected Insights de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 16 – Garantie
- Wanneer de klant en Connected Insights een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Connected Insights enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld - Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Connected Insights levert, gaat over op de klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product voor de klant in ontvangst neemt.
Artikel 17 – Uitvoering van de overeenkomst
- Connected Insights voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- Connected Insights mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de klant.
- De klant moet ervoor zorgen dat Connected Insights op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de klant er niet voor dat Connected Insights tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.
Artikel 18 – Informatieverstrekking door de Klant
- De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Connected Insights.
- De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Wanneer en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Connected Insights de betreffende bescheiden.
- Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Connected Insights redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 19 – Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen Connected Insights en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
- Wanneer de klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 20 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
- De klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
- Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 21 – Intellectueel eigendom
- Connected Insights behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
- De klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Connected Insights aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 22 – Geheimhouding
- De klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Connected Insights ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Connected Insights waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Connected Insights schade kan berokkenen.
- De klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
- die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
- die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 23 – Boetebeding
- Wanneer de klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Connected Insights voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000.
- Is de klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 10.000
- Daarnaast moet de klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- Connected Insights mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de klant.
Artikel 24 – Vrijwaring
- De klant vrijwaart Connected Insights tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Connected Insights geleverde producten en/of diensten.
Artikel 25 – Klachten
- De klant moet een door Connected Insights geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Connected Insights daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Connected Insights hiervan op de hoogte stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Connected Insights hierop gepast kan reageren.
- De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en Connected Insights.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Connected Insights andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 26 – Ingebrekestelling
- De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Connected Insights.
- De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Connected Insights ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 27 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Connected Insights een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 28 – Aansprakelijkheid Connected Insights
- Connected Insights is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Connected Insights aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Connected Insights is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Connected Insights aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 29 – Vervaltermijn
- Elk recht van de klant op schadevergoeding van Connected Insights vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 30 – Ontbinding
- De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Connected Insights toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Connected Insights nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Connected Insights in verzuim is.
- Connected Insights mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Connected Insights kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 31 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Connected Insights door de klant niet aan Connected Insights kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Connected Insights 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Connected Insights kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Connected Insights de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Connected Insights hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Connected Insights hiervan voordeel heeft.
Artikel 32 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en Connected Insights de overeenkomst aanpassen.
Artikel 33 – Wijziging algemene voorwaarden
- Connected Insights mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Connected Insights altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Connected Insights zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 34 – Overgang van rechten
- De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Connected Insights aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Connected Insights.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 35 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Connected Insights bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 36 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Connected Insights is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Connected Insights is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en Connected Insights, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Heb je nog vragen of opmerkingen? Mail: Info@connectedinsights.nl
Opgesteld op 1 januari 2024.